800 190 590 – bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta
Szanowni Pacjenci,
800 190 590 – bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta (czynna w dni powszednie w godz. 8-16)
jest to jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta, jednoczasowo obsługiwany przez kilkudziesięciu konsultantów, w tym pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można się dowiedzieć m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane.